Vaksinestart i uke 1

Publisert: 23.12.2020
I den første uken i 2021 får vi de aller første dosene med koronavaksine til Randaberg.

- I første omgang er antall vaksiner svært begrenset, og derfor vil beboere ved sykehjemmene og omsorgsboligene bli prioritert. Vi starter vaksineringen i uke 1 på Vistestølen og Randaberg sykehjem, opplyser kommuneoverlege Ole Bernt Lenning.

- Vi er godt forberedt, i god samhandling med fastlegene, sier kommuneoverlegen.

Ukentlige leveringer
All distribusjon av vaksiner er styrt fra Folkehelseinstituttet, som har gitt melding om at kommunene får tilbud om ukentlige leveringer av vaksine fra og med uke 1.

De eldste først
I Randaberg får beboere på sykehjemmet og i omsorgsboliger tilbud om vaksine først. Deretter skjer vaksineringen etter aldersprioritet.

Prioriterte grupper:

• De som bor på sykehjemmene og omsorgsboliger.

Deretter aldersprioritert:

• De over 85 år.
  • Deretter 75-85 år.
  • Deretter 65-75 år.

Etter at personer i prioriterte aldersgrupper er ferdig med vaksinasjonen, vil aldersgruppen under 65 med spesifiserte sykdommer få tilbud om vaksinasjon. Les mer om Randaberg kommune sine planer for vaksinasjon her.

Følg med på hjemmesiden og i media
På vår hjemmeside legger vi ut ny informasjon fortløpende.