Har fått 40 henvendelser om bolighjelp fra publikum

Av: Kommunikasjon
Publisert: 31.03.2022
Så langt er 19 av boligene godkjente.

Etter at Randaberg kommune tidligere gikk ut og etterlyste mulige bosteder for ukrainske flyktninger, er det kommet inn 40 svar fra boligeiere i bygda, de fleste av disse er leiligheter til utleie.

- Å skaffe boliger til flyktninger er kommunens ansvar, og det er behov for å bosette både i private og kommunale boliger, sier kommunalsjef Kel Tighe i Randaberg kommune.

- Vi er svært takknemlige for alle svar vi har mottatt fra innbyggerne i Randaberg. Det er et stort engasjement blant innbyggerne i landsbyen. Vi har allerede fått mange henvendelser, men tar gjerne imot flere.

Når hører du fra oss om boligen?
- Foreløpig registrerer vi kun boligmuligheter. Vi forsøker å svare så fort vi kan, men det kan dessverre ta litt tid. Men det blir jobbet systematisk med dette. Randaberg kommune tar kontakt med alle som har meldt inn bolig til oss, sier Solbjørg M. Isaksen fra boligavdelingen i Randaberg kommune.

Onsdag i denne uken sendte boligavdelingen ut e-post til alle som har henvendt seg til Randaberg kommune om ledig bolig.

- Her ble det opplyst om at vi jobber med alle sakene som er kommet inn, og at vi setter pris på at de er tålmodige mens de venter på at vi tar kontakt, sier Solbjørg M. Isaksen.

Vi trenger flere boliger
Dersom du har en bolig du ønsker å tilby, bruk skjemaet via lenken under og fyll inn informasjon om boligen.

Har du spørsmål, eller vil snakke med noen i kommunen om dette?
Ta kontakt med Randaberg kommune i åpningstiden.

• Åpningstider: Mandag-torsdag kl. 08.00-15.30, fredag kl. 08.00-15.00.
  • Telefon: 51 41 41 00. (Telefontid: kl. 09.00-13.00).
  • E-post: post@randaberg.kommune.no.