Illustrasjonsbilde. Elsykkel malt på asfalt.

50 søkere er trukket ut til å få støtte til kjøp av elsykkel

Av: Kommunikasjon
Publisert: 12.12.2023
Blant 366 søkere ble 50 heldige innbyggere tirsdag plukket ut til å motta støtte på 10 000 kroner hver for kjøp av elsykkel.

Det er Kolumbus som har støttet innbyggere i landsbyen med 10 000 kroner for kjøp av elsykkel.

— Den gunstige støtteordningen har gitt et ras av søknader innen fristen fredag 8. desember. Totalt mottok vi 366 søknader. Tirsdag ble det derfor foretatt loddtrekning blant de som har søkt, opplyser folkehelsekoordinator Bente Monica Reilstad.

De 50 innbyggerne som ble trukket ut får tilsendt tilsagnsbrev før 15. desember.

— Vi gratulerer de heldige vinnerne, og ser frem til at de får en grønnere og mer aktiv framtid på sykkelsetet, sier Bente Monica Reilstad, som minner om at — formålet med støtteordningen både er å oppmuntre til et mer aktivt liv gjennom sykling og til å redusere antallet biler på veiene.

Bildet: Folkehelsekoordinator Bente Monica Reilstad i Randaberg kommune.