Svømmehallen åpner igjen

Svømmehallen og alle dusjer i Randaberghallen åpnes fra og med onsdag 11. april kl. 17.

Svømmehallen og alle dusjer har vært midlertidig stengt etter funn av Pseudomonas Aeruginosa i bassengvannet i barnebassenget og L. pneumophila sg 2-14 i dusjvannet.

- Vi har gjennomført ulike tiltak og fått bekreftet at bakterien i bassengvannet er fjernet. Vi har også fått nærmere sakkyndige vurderinger og gjennomført ulike tiltak med hensyn legionellabakterien i dusjvannet. Anlegget åpnes i samråd med kommuneoverlegen, opplyser Erik Knudsen, avdelingsleder idrett i Randaberg kommune.

- Vi er tilfreds med at våre egne internkontrollrutiner har avdekket disse avvikene, men beklager ulempen stengningen har medført for våre kunder.

Erik Knudsen opplyser også at Randaberg kommune kommer til å fortsette med en tett overvåking av kvaliteten på både basseng- og dusjvann i Randaberghallen.

Kontaktpersoner ved eventuelle spørsmål i denne saken:
    Kommuneoverlege Roman Benz, tlf. 982 13 556
    Avdelingsleder idrett Erik Knudsen, tlf. 900 79 296