Når det røyner på

Kreftforeningen starter 4. juni et nytt kurs for kreftpasienter og pårørende i Stavanger-området; mestringskurset «Livslyst – når det røyner på».

Kurset er et gratis tilbud til innbyggerne i Randaberg kommune, og holdes på Lærings- og mestringssenteret ved Stavanger Universitetssjukehus over fire samlinger på tre timer hver.

Kursdatoene er 4., 5., 11. og 12. juni, alle dager kl. 16 – 19.

Kursledere er rådgiver/kreftsykepleier i Kreftforeningen, Liv Bodil Idland, og sykepleier ved Lærings- og mestringssenteret, Ragnhild Stokkeland. De vet at mange, både kreftpasienter og pårørende, ofte strever med å takle sykdommen psykisk.

- Konkrete verktøy
    - Kurset ”Livslyst – når det røyner på”  tar utgangspunkt i hvordan tanker og følelser påvirker hverandre, og hvordan disse settes på prøve i en vanskelig livssituasjon. Vi ønsker å gi deltakerne konkrete verktøy til å takle situasjonen de er i og kjennskap til metoder for lettere å kunne håndtere hverdagen på en god måte, sier Liv Bodil Idland.

Påmelding
    Fortløpende påmelding på www.kreftforeningen.no/livslyst eller telefon 07877. Påmeldingsfrist er 29. mai. Det må være minimum 10 deltakere for å gjennomføre kurset.

Ønsker du mer informasjon, kontakt  Liv Bodil Idland, telefon 95 00 89 59.