MITT BARN Randaberg

Onsdag var det offisiell lansering av "MITT BARN Randaberg", en ny nettside for foreldre til barn og unge i alderen 0-18 år som trenger litt ekstra hjelp.

På sidene MITT BARN Randaberg får du informasjon om kommunens tjenestetilbud og hvem du kan kontakte hvis du trenger hjelp.

- Mitt Barn-portalen fungerer som en hjelp for foreldre til å finne fram i det kommunale hjelpetilbudet. Vi ønsker at siden skal gjøre det enklere for foreldre og eksterne samarbeidspartnere å finne frem i kommunens mange tilbud til denne spesifikke målgruppen, sier barn og familiesjef Svein Olav Kristensen.

Sandnes kommune var først ute med å presentere en slik side. Randaberg kommune har fått tillatelse fra nabokommunen til å lage sin egen lokale variant.

- Bedre informasjon
    Den nye portalsiden er utarbeidet som et resultat av Rogaland Revisjon sin gjennomgang i 2010, av Barn og familie sitt arbeid innenfor psykisk helse.

- Her ble vi anbefalt å sikre bedre og mer tilgjengelig informasjon på internett, noe som har resultert i disse sidene, sier en fornøyd Hilde Karin Hebnes, prosjektleder for den nye nettportalen.