Ja-Knuten

Knut Straumstøyl er tildelt Pensjonistprisen for 2012.

Kvart år deler eldrerådet ut ein pris til personar som på friviljug basis har gjort ein særskilt innsats til glede for eldre i Randaberg. Vinnaren av pensjonistprisen får ein skulptur av kunstnaren Anu Allikas og eit diplom. Prisen blir delt ut under ordføraren si nyttårsmottaking i Grødem kyrkje 1. nyårsdag 2013.

Eldrerådet i Randaberg gjorde fylgjande vedtak i møte den 10. desember 2012:

"Knut Straumstøyl tildeles Pensjonistprisen for 2012.

Knut Straumstøyl, 71, kom som «et friskt pust» til Randaberg for over 40 år siden. Han kom fra Vinje i Telemark, og var verken tilknyttet fotballen eller bedehusmiljøet. Han fikk stilling som lærer ved Harestad skole og ble høyt verdsatt av både elever, foreldre og kolleger.

Da Bygdebladet startet, var Knut Straumstøyl redaktør i en deltidsstilling i tillegg til lærerjobben. Han både skrev og illustrerte. Da Randaberg musikkorps skulle ha inntekter for sine årgangs-tallerkener var det Straumstøyl som illustrerte også her. Det ble ti tallerkener til sammen.

Knut Straumstøyl er en mester i «det skrevne ord». Han framfører egne prologer i ulike sammenhenger, holder foredrag og er en fremragende skribent i Bygdebladet med sine lune og humoristiske epistler.

Knut Straumstøyl er med i redaksjonskomiteen for ny bygdebok, som trolig kommer ut sommeren 2013. Han var også med fra starten i 1980 i redaksjonskomiteen for de tidligere utgitte seks bindene om Randaberg. Der var han en pådriver, jobbet med språket og var aktiv med forslag.

Knut Straumstøyl var den første mottaker av Randaberg kommunes kulturpris, da denne ble opprettet for 30 år siden i 1982.

Knut Straumstøyl er en tydelig og flink leder for Randaberg Revmatiker- og MS-gruppe. Selv om han har sine revmatiske plager, viser han et positivt sinnelag. Han kaller seg selv «stålmannen», og lager mye lått og løye ut av sine problemstillinger - i stedet for å klage over dem. Han er alltid positiv og på hogget. Med sin væremåte bringer han glede til sine omgivelser og sine medmennesker. Han beriker oss i våre dager!"

- Knut Straumstøyl, kva betyr det for deg å bli tildelt denne prisen?

- Det har mykje å seie, sjølv om eg meiner å ikkje ha gjort så mykje for pensjonistane i bygda. Eg blir av og til spurt om å halde diverse verbale innslag på tilstellingar og anna, noko eg set stor pris på, fordi det er kjekt å bli spurt.

- Sjølv om eg ikkje alltid har lyst til å delta på ting rundt om, så seier eg oftast ja. Eg har dette som eit motto - å tvinge meg sjølv til å delta, slik at mi eiga helse blir ivaretatt. Seier eg nei kvar gong, blir eg sittande for mykje i ro heime. Eg lar dette vere ei oppmoding til andre folk, om å bruke meir ja-ordet enn nei-ordet når dei blir spurt om å delta.