Hedret under nyttårsmottagelsen

Ni utøvere fikk påskjønning for kulturprestasjoner i 2011 under nyttårsmottagelsen i Grødem kirke.

Kommunens hederstegn kan tildeles enkeltpersoner eller lag fra Randaberg som har vunnet eller tatt medalje i Norgesmesterskap eller Nordisk Mesterskap. Hederstegn kan også tildeles utøvere som har deltatt som representant for Norge i EM, VM eller OL. Kommunal påskjønning kan også gis enkeltpersoner eller lag som har oppnådd offisielle allmennkulturelle prestasjoner.

Randaberg kommune hedrer følgende utøvere som har prestert på høyt nivå innen kultur og idrettsområdet i året som har gått, 2011:

RIL Svømming
    Fem svømmere deltok under Junior NM i Trondheim i slutten av november. De fikk med seg fem medaljer hjem; fire medaljer på stafetter, samt èn individuell medalje. Det er første gang svømmegruppen i Randaberg tar stafettgull i et norgesmesterskap. Svømmerne Håkon P. Ludvigsen, Halvor Borgstrøm, Martin Langeland Knutsen og Maurice Sudkamp tok følgende medaljer:
    Gull på 4x100m lag medley
    Gull på 4x50m lag medley
    Bronse på 4x100 m fri
    Bronse på 4x50m fri
    I tillegg tok Øystein Fjeldberg bronse på 400 m medley.
    Randaberg Sjakklubb:
    Thor Geir Harestad ble Norsk mester for seniorer i hurtigsjakk

Tone Edvardsen, landslaget i rullestolcurling
    Hedres for sin bronsemedalje i VM i rullestolcurling. Tone Edvardsen fra Randaberg representerte Norge i VM i rullestolcurling. Hun er den første curlingspilleren som har brukt elektrisk rullestol i VM. Mesterskapet foregikk i Praha, fra 22. februar til 2. mars 2011, og det norske laget tok bronsemedalje i mesterskapet, etter at Russland ble slått 8-3 i bronsefinalen.

Asbjørn Skogen, Stavanger Roklub
    Norgesmester i dobbeltsculler, Voss, og andreplass i Nordisk mesterskap, Sorø, Danmark.

Ordførerens hederspris
    I tillegg mottok idrettsatleten Thor Kristian Søndenå Larsen Ordførerens hederspris 2011 under mottagelsen i Grødem kirke. Les mer her.