Folkehelseprofil for Randaberg

Folkehelseinstituttet har publisert folkehelseprofiler for alle 429 kommunane i landet.

Folkehelseprofilen er eit bidrag til kommunen sitt arbeid med å skaffe seg oversikt over helsetilstanden blant innbyggarane og kva for faktorar som kan påverkast. Randaberg kommune kjem godt ut samanlikna med andre kommunar i landet.

Profilen for Randaberg kommune kan ein samanfatte slik:

Om innbyggarane
    Det har vore innbyggarvekst i kommunen i 2010.
    Prosentdelen eldre over 80 år i kommunen er lågare enn landsgjennomsnittet.
    Forventa levealder for menn er høgare enn landsgjennomsnittet.

Levekår
    Færre personar har grunnskule som høgaste utdanning samanlikna med landet elles.
    Prosentdelen personar i hushald med låg inntekt er lågare enn elles i landet.
    Arbeidsløysa er lågare enn landsgjennomsnittet.
    Prosentdelen uføretrygda under 45 år er ikkje eintydig forskjellig frå landsgjennomsnittet.

Miljø
    Andel personar tilknytta vassverk med forskriftsmessig tilfredsstillande analyseresultat m.o.t. E.coli, i prosent av befolkning tilknytta rapportpliktig vassverk, ser ut til å vere lågare enn elles i landet. Kan skuldast manglande rapportering.
    Færre personar blir lagt inn på sjukehus for personskadar etter ulykker samanlikna med resten av landet.

Skule
    Skuletrivsel hjå 10.-klassingar er ikkje eintydig forskjellig frå landsgjennomsnittet.
    Prosentdelen 5.-klassingar på lågaste meistringsnivå i lesing er ikkje eintydig forskjellig frå landsgjennomsnittet.
    Fråfallet i vidaregåande skule er ikkje eintydig forskjellig frå landsgjennomsnittet.

Levevanar
    Røyking i kommunen er ikkje eintydig forskjellig frå landsgjennomsnittet, vurdert etter prosentdelen gravide som røykjer ved første svangerskapskontroll. Vi har ikkje tal for resten av innbyggarane.
    Tal for overvekt på kommunenivå er under utarbeiding.

Helse og sjukdom
    Talet på personar som brukar legemiddel mot psykiske lidingar, som blant anna angst og depresjon, er ikkje eintydig forskjellig frå landsgjennomsnittet.
    Hjarte- og karsjukdom, vurdert etter talet på pasientar i sjukehus, er ikkje eintydig forskjellig frå landsgjennomsnittet.
    KOLS og astma hos vaksne ser ut til å vere mindre utbreidd enn elles i landet, basert på bruk av legemiddel (45-74 år).
    Utbreiinga av type 2-diabetes, målt ved bruk av legemiddel, ser ut til å vere lågare enn elles i landet (30-74 år).

Les meir