Feståpning for Randaberg Arena

Randaberg Arena ble offisielt åpnet torsdag kveld.

Den nye storstuen for fotball i regionen ble åpnet med festivitas torsdag kveld. 2000 gjester fulgte åpningsfesten fra tribunen. Seremonien ble ledet av fotballprofilene Frode Olsen og Erik Thorstvedt. Randaberg Arena har kostet 140 millioner kroner å bygge, og er et samarbeid mellom Stavanger, Sandnes og Randaberg kommune.

- Dette er noe av det mest fornuftige du kan legge penger i, mente varaordfører Terje Halleland i Rogaland fylkeskommune. Han deltok under åpningsseremonien sammen med ordførerne Christine Sagen Helgø, Stavanger, Stanley Wirak, Sandnes, og Bjørn Kahrs, Randaberg. Ordførerne både talte og spilte fotball senere.

- Fotballhallen er fulltegnet fra dag èn og helt fram til sommeren, sa styreleder i Folkehallene IKS, Per A. Thorbjørnsen.

- Dette er en usedvanlig god dag for Randaberg, en stor presang og gave, sa ordfører Bjørn Kahrs i sin tale, som også trekte frem ildsjelene og primus motorer for hallen; Gunnar Kolnes, Johan Vistnes og Stein Revang. - Det er Randaberg Idrettslag sin fortjeneste at hallen står her i dag, sa folkehallene sin styreleder, Per A. Thorbjørnsen.

- Norges flotteste storhall, repliserte Ole Myhrvold, anleggssjef i Norges Fotballforbund, som overrakte en signert landslagstrøye til styreleder Thorbjønsen.

Se bilder her

WordPress plugin

Programmet under åpningsseremonien så slik ut:
    • 250 unge fotballspillere (jenter og gutter) fra klubbene Tjensvoll, Sandes Ulf, Viking, Vardeneset, Vidar, Hinna og Randaberg IL danset og trikset til musikk.
    • Fotballsanger fra scenen, men rart at lokale fotballsanger var fraværende!
    • Straffesparkkonkurranse for ordførerne.
    • Korpsmusikk.
    • Fotballsangen til Randaberg, sunget fra scenen med Randaberg Mannskor og stort kor sammensatt av Credimus og skoleelever. Dyktig solist var Ingfrid Straumstøyl Råheim.
    • Frode Olsen sang musikal-hymnen You`ll never walk alone, som senere har blitt en av verdens mest kjente fotballsanger - for Liverpool FC.
    • Superlaget fra Vardeneset IL skjøt straffer på Frode Olsen.
    • Fotballkamper på minibane: RIL gutter vs Viking veteraner: 1-0. For Viking stilte blant annet Bjarne Berntsen (i mål), Isak Arne Refvik, Ulf Karlsen, Svein Fjælberg og Ingve Bø. RIL jenter 16 vs Politikerlaget: 2-1. Og til slutt kamp mellom talenter fra Viking Fotball og Sandnes Ulf. Sandnes-talentene vant her 1-0.