Du er her: Hjem / Den digitale kommunen / eDialog

eDialog - sikker innsending av dokumenter til kommunen

Randaberg kommune har tatt i bruk eDialog. Med denne tjenesten kan du trygt sende oss brev og dokumenter selv om de er unntatt offentlighet.

Innhold

    Å sende dokumenter via e-post kan være usikkert, i tillegg kan de bli stoppet i spamfilteret hos e-postleverandøren din. Ved å bruke eDialog kommer dokumentene dine raskt fram til mottakeren, på en enkel og trygg måte. 

    • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
    • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
    • Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
    • Kommentar: Gi eventuelt en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
    • Husk å laste opp relevante vedlegg som (inntil videre) må være i PDF-format.
    • Klikk på "Send forsendelse". Forsendelsen blir da kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.
    • Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks).
    Slik kan du omgjøre et dokument til PDF-format
    • For Word-dokument velger du "Lagre som" og deretter filtype pdf.
    • LibreOffice og OpenOffice har egen knapp på verktøylinja som heter "Eksporter til PDF".

    Egne skjema

    Du skal ikke bruke eDialog hvis:

    • Kommunen har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass, søknad om stilling m.m.
    • Henvendelsen gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres hos oss, da kan du sende e-post til: post@randaberg.kommune.no.

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?