Byggegjengen på befaring på Vistnestunet tirsdag i denne uken, fra venstre Frode Olsson (støypearbeid), Tore Lende (Kolnes Maskin), Tonje Lustrup (Novaform), Solbjørg M. Isaksen (Randaberg kommune), Espen Bru og Marius Kolnes (Harestad Elektriske), Morten Knudsen og Rune Imsland (Byggmester Sagen) og Magnus Borisoff (Habi). (Foto: Reidun Irene Bjordal).

Vistnestunet bygger om!

Av: Kommunikasjon
Publisert: 23.08.2023
I perioden mandag 28. august til og med torsdag 30. november vil det foregå ombygging av den gamle stallen på Vistnestunet museumsgård.

På Vistnestunet skal det bygges godt og varmt allrom og kjøkken, som kan brukes til undervisning, kafé og mer -  året rundt.

— Vi gleder oss til det er ferdig, og i mellomtiden kan det godt tenkes at vi må gjøre noen justeringer med hensyn til driften, opplyser Reidun Irene Bjordal fra Kulturarena drift i Randaberg kommune.

— Vistnestunet vil nødvendigvis bære litt preg av det det er en byggeplass i en periode. Så vi ber om forståelse og litt tålmodighet mens alle de flinke folkene gjør alt det de er best på. Her er mange bransjer involvert, sier hun.

Foreløpig holder Vistnestunet på de arrangementene som er planlagt. Etter hvert vurderer de om det er noen arrangementer som må utsettes eller avlyses.

— Vi fryder oss over at alt sammen skal være ferdig i tide til "Jul på Vistnestunet", som er søndag 3. desember. Da blir det også offisiell åpning og innvielse av det nye allrommet. Etter hvert vil vi tilby utleie og ha arrangement her, sier Reidun Irene Bjordal.

— Dette blir spennende og veldig, veldig bra.

Oppstartsmøte i stallen på Vistnestunet.

Bildet: Fra oppstartsmøtet i stallen på Vistnestunet. (Foto: Reidun Irene Bjordal).