Bildet er tatt ved et tidligere Stortingsvalg i Randaberghallen. Foto: Ove Sveinung Tennfjord

Vil du være valgmedarbeider?

Av: Kommunikasjon
Publisert: 27.04.2023
11. september 2023 er det kommunestyre- og fylkestingsvalg i Norge. I Randaberg kommune er det også valgdag søndag 10. september. Vi søker etter valgmedarbeidere til å veilede velgere og ta imot stemmer disse dagene i Randaberghallen.

Litt om oppgavene som valgmedarbeider:

• Valgmedarbeiderne må være i valglokalet i Randaberghallen 1,5 timer før oppstart. Åpningstiden søndag 10. september er kl. 14-21, og mandag 11. september kl. 9-21.
  • Etter at valglokalet stenges mandagen, er valgmedarbeiderne som er satt opp på vakt siste del av dagen, med på opptelling av stemmene.
  • Til valgmedarbeidere som ikke er ansatt i Randaberg kommune betales et samlehonorar på 5 500 kr for begge dagene (du forplikter deg til å jobbe begge dagene). Ansatte i Randaberg kommune blir betalt i henhold til tariffavtalen.

Søknadsfrist: 1. juni 2023.

Skjema valgmedarbeider 2023

Alle vil få svar innen 1. juli 2023.

Kvalifikasjoner:

• Det er ingen aldersgrense for valgmedarbeidere. Men vi setter en nedre grense på 16 år i valgåret på grunn av ansvaret som følger med oppgaven.
  • En kan ikke være listekandidat ved det aktuelle valget.
  • Som valgmedarbeider må du beherske norsk skriftlig og muntlig godt nok til å forstå valgloven og forskriften, alle beskjedene i valgadministrasjonssystemet og den muntlige kommunikasjonen med valgadministrasjonen og velgerne.
  • Du må kunne grunnleggende PC-bruk. Men valgadministrasjonssystemet som blir brukt til stemmemottak er enkelt og brukervennlig, og vi gir opplæring i hvordan man bruker det til stemmemottak.

Har du spørsmål, kontakt oss på:

e-post: valg@randaberg.kommune.no eller tlf.: Maren Grayston Bjartung, tlf. 97 15 47 67,
eller Marita Raustein Larsen, tlf. 51 41 41 00.