Vil du hjelpe flyktninger med bolig?
Det er UDI som har ansvaret for å koordinere flyktninger. Kommunen bidrar med å få en oversikt over mulige bosteder, som bruker når vi får forespørsler fra UDI om bosetting.
Vi vil ta kontakt med aktuelle som har meldt inn en boligmulighet.
Gjelder det selvbosetning (AMOT), ta kontakt med servicetorget.
Før du tar kontakt med kommunen kan du lese og få god informasjon om utleie på denne nettsiden www.boligdugnaden.no. Nettsiden er utviklet i et samarbeid mellom Direktoratet for byggkvalitet (DiBK), Husleietvistutvalget (HTU) og Kommunal- og distriktsdepartementet (KDD).
Flere huseiere som melder om ledig bolig har ikke godkjent leilighet. Dette kan du nå få gjennom forenklet bruksendring som koster 2 300 kroner. Det er leiligheter oppført før 01.07.2011 som det kan søkes bruksendring til.
Dette er bruksendring
Søknadsskjema på papir
Bruksendring i eldre boliger - Direktoratet for byggkvalitet (dibk.no)
Har du spørsmål, eller vil snakke med noen i kommunen om dette?
Ta kontakt med Randaberg kommune i åpningstiden.
- Åpningstider: Mandag-fredag kl. 08.00-14.00.
- Telefon: 51 41 41 00. (Telefontid: kl. 09.00-13.00).
- E-post: utleiebolig@randaberg.kommune.no eller post@randaberg.kommune.no.
Fant du det du lette etter?
Hva forsøkte du å finne?