Vi trenger natteravner i Randaberg

Av: Kommunikasjon
Publisert: 23.08.2022
Randaberg trenger frivillige natteravner mellom 18 og 80 år som kan bidra til et tryggere samfunn i den grønne landsbyen.

— Vi har behov for natteravner fordi ungdommene i bygda vil ha oss og trenger oss. De vil ha trygghet i gatene og andre steder der de ferdes, samtidig som de ønsker trygge voksne og edrue mennesker i nærheten som de kan stole på, sier Bente Monica Reilstad, fagkoordinator for barn og unge i Randaberg kommune.

Nå ber barn og unges representant om at flere voksne melder seg som natteravner.

I Randaberg organiseres natteravnene via FAU (Foreldrerådets Arbeidsutvalg) på skolene.

— Det er natteravngruppe ved hver skole. Som regel ravner gruppene på fredager, fra perioden før påske til oktober, samt ved spesielle anledninger. I dag har de ikke kapasitet til å ravne lørdager. Natteravner til lørdager er derfor etterspurt, forteller Reilstad.

Vil du bli natteravn?
Ønsker du å være en synlig, trygg og tilstedeværende voksen, der barn og ungdommer ferdes på kveldstid?

• Ta kontakt med FAU på skolen ditt barn går på.
  • Eller ta kontakt her som frivillig: randaberg@natteravn.no

— Et trygt oppvekstmiljø kommer alle i Randaberg til gode. Som natteravn får du anledning til å bli kjent med andre foreldre eller innbyggere i kommunen, og du får et innblikk i barn og unges verden, og kunnskap om hva de er opptatt av, avslutter Bente Monica Reilstad.

Ønsker du mer informasjon før du bestemmer deg?