Har du kandidater til Ungdomsrådet?

Av: Kommunikasjon
Publisert: 05.04.2022
Kommunestyret i Randaberg trenger forslag til kandidater til Ungdomsrådet. Frist for å melde inn kandidater er mandag 2. mai.

Ungdomsrådet gir råd til kommunestyret om alt som er viktig for barn og unge i kommunen, og er for ungdom fra 13 år (8. trinn) til de som ikke har fylt 19 år på valgtidspunktet.

Rådet har 9 faste medlemmer (og 18 vararepresentanter).

Kandidatene til Ungdomsrådet skal ha en jevn aldersfordeling og representere ungdom i kommunen bredt. Medlemmene til rådet blir valgt av kommunestyret.

Oppgaver og funksjoner
Ungdomsrådet skal ha mulighet til å uttale seg i saker som skal til politisk behandling og som handler om barn og unge, eller har konsekvens for disse. Her kan du lese reglementet for Ungdomsrådet.

Har du kandidater?

Send inn forslag på kandidater via dette skjemaet

Forslagene må ha med:

• kandidaten sitt navn og alder,
  • hvem kandidaten er foreslått som representant for (lag/forening/klubb, skole eller gruppe ungdom) og
  • kontaktinformasjon til kandidaten og den/de som foreslår kandidaten.