Idar Kolnes Goa og Bente Monica Reilstad ønsker alle velkommen til Livsgnistløpet fredag 5. mai.

Velkommen til Livsgnistløpet 2023

Av: Kommunikasjon
Publisert: 21.04.2023
Årets Livsgnistløp arrangeres fredag 5. mai kl. 17.30. Ved å delta, kan du gjøre en forskjell for mennesker i landsbyen.

Livsgnistløpet i Randaberg er et lavterskeltilbud som har vært arrangert siden 2017. Løpet har en lengde på 3 kilometer og egner seg for alle.

Det unike med Livsgnistløpet er at alle pengene som kommer inn går uavkortet til to fantastiske formål.

— Det første formålet er å støtte barn og ungdom fra familier med økonomiske utfordringer. Disse barna og ungdommene kan søke kommunen om penger til å dekke utgifter til for eksempel lagturer eller medlemskontingent i et lag eller en organisasjon. Dette bidrar til at flere barn og ungdommer kan delta i aktiviteter og oppleve mestring og fellesskap sammen med andre, sier Bente Monica Reilstad, fagutvikler i Randaberg kommune og arrangør av Livsgnistløpet.

— Det andre formålet er å støtte mennesker med funksjonshemming. Disse menneskene kan søke om å få dekket utgifter for en ledsager, for eksempel hvis de vil på tur i fjellet eller på konsert. Dette bidrar til at flere mennesker med funksjonshemming kan delta i ulike aktiviteter og oppleve økt livskvalitet og mestring, sier hun.

Kart: Starten går ved Vår Energi Arena Randaberg, turen fortsetter rundt Harestadmyrå og tilbake igjen til Arenaen.

Målet er å øke livskvaliteten til de som får midlene
— Det er ingen påmelding. Familier, unge og eldre, mor, far og barn, kan bare stille opp i Vår Energi Arena Randaberg 5. mai, sier Idar Kolnes Goa fra Teknisk drift og Grødem Runners, som også er med på å arrangere løpet.

— Det er ikke til å legge skjul på at ting har blitt dyrere, og det er blitt en annen situasjon for mange enn den var for et par år siden. Dette er helt klart en viktig sak å støtte opp om, og din innsats kan bety mye for andre, sier Idar Kolnes Goa.

Hva koster det å delta?
Voksne: 100 kr. Barn/student: 50 kr (barn er til og med 17 år). Familie: 200 kr.

Startkontingenten vipser du til 515852, og startnummeret henter du i Randaberg Arena før løpet starter.

Livsgnistløpet har egen Facebookside med oppdatert informasjon.