To nye smittede i Randaberg

Publisert: 13.04.2021
Mandag testet to nye personer fra Randaberg positivt for covid-19. I tillegg er mer enn 200 elever ved Randaberg videregående skole satt i ventekarantene etter smitteutbrudd der.

Begge personene som mandag testet positivt hadde kjent smittevei.

- Den ene personen er tilknyttet en skole i Stavanger, mens den andre personen som testet positivt er bruker av døgntjenester og var allerede satt i karantene. Dette siste tilfellet er knyttet til en smittet helsearbeider, opplyser Ole Bernt Lenning, kommuneoverlege i Randaberg kommune.

- I tillegg er tre klasser ved Randaberg videregående skole satt i karantene etter at to av elevene har testet positivt. Mer enn 200 elever settes derfor i ventekarantene, siden krysningen mellom klasser i ulike fag ble vurdert som en risiko, opplyser Ole Bernt Lenning.