Forbundsleder i Norsk Sykepleierforbund, Lill Sverresdatter Larsen (helt til høgre), fikk tirsdag en omvisning på Randaberg sykehjem. Her står hun sammen med sykepleierledere i Randaberg kommune, fra venstre Ann Kristin Schmidt Thomson, virksomhetsleder Heldøgn, Anita Almås Høyvik, leder Vardheim bofellesskap og nattjenesten, Silje Vårvik Frøland, leder Solbakken sykehjem, og Caroline Hølland, hovedtillitsvalgt i Norsk sykepleierforbund i Randaberg kommune.

Sykepleierforbundet besøkte Randaberg sykehjem

Publisert: 26.04.2022
Forbundsleder Lill Sverresdatter Larsen og generalsekretær Rune Hallingstad i Norsk Sykepleierforbund fikk tirsdag en omvisning på det nye Randaberg sykehjem.

Forbundslederen kom til Randaberg i forbindelse med et nettverksmøte for hovedtillitsvalgte for sykepleierne i Jærregionen, som var planlagt hit til Randaberg.

— Ledelsen ved fylkeskontoret for Norsk Sykepleierforbund i Rogaland skulle være med på nettverksmøtet for å få en omvisning og informasjon om det nye sykehjemsanlegget. Nå passet det seg slik at også forbundsledelsen tilfeldigvis tok turen til Stavanger denne dagen, og da ønsket fylkesledelsen å ta dem med på dette, sier Caroline Hølland, hovedtillitsvalgt for Norsk Sykepleierforbund (NSF) i Randaberg kommune.

Bildet: Rune Hallingstad er ny generalsekretær i Norsk Sykepleierforbund. Her har han akkurat avsluttet hilserunden. Leder ved Randaberg sykehjem, Inger Elin Myhre, står helt til venstre.

Opptatt av det som skjer ute i kommunene

— Forbundsledelsen har tidligere vist stor interesse for hva som rører seg ute i kommunene. Jeg tenker å vise dem litt av det ved å se på det nye sykehjemmet og hjemmesykepleien. Dette gir oss en god mulighet å vise frem hva Randaberg jobber med, hvordan vi rekrutterer og beholder sykepleiere, og hvordan vi ivaretar et godt helsetilbud i kommunen, sier Caroline Hølland.