Stor feiring og avslutning av hundreåringen Randaberg sin bursdag

Av: Kommunikasjon
Publisert: 02.09.2022
Er du klar for flotte forestillinger på kulturscenen i neste uke? Det blir en festuke.

​​​​​​​Neste uke blir det storstilt avslutning på feiringen av Randaberg sin 100-årsdag. Det har vært mange arrangement gjennom hele året i Randaberg. Nå er det tre forestillinger igjen som skal markere 100-årsdagen.

Onsdag 7. september, torsdag 8. september og lørdag 10. september serveres tre flotte kulturarrangement på Varen kulturscene.

Første forestilling ut er konsert med Stavanger Symfoniorkester onsdag 7. september. Det er første gang SSO har konsert i Varen. Symfoniorkesteret serverer jubilanten toner fra komponistene Dvorák og Tsjajkovskij. Konferansier for kvelden er Silje Salomonsen.

Tatleshow om randabergbuen

Torsdag blir det tatleshow/talkshow om randabergbuen sin sjel og lynne.

Ellen Marie Steen Innvær er prosjektleder for den kulturelle delen av 100-årsfeiringen til Randaberg kommune.

—  Det som skjer neste uke er tre unike forestillinger. Stavanger Symfoniorkester på Varen er sjelden kost, og verdt turen bare av den grunn. Det kommer til å bli en mektig opplevelse. Ellers tenker jeg at tatleshow og jubileumsforestilling er noe alle som er glade i Randaberg burde få med seg. Disse er spesiallaget for 100-årsjubileet, og designet for å begeistre randabergsbuen. Hvis ikke det er god nok grunn til å komme, så vet ikke jeg. Politikere, patrioter, kulturinteresserte, historieinteresserte og underholdningsinteresserte med sans for kunnskap og god humor bør kjenne sin besøkelsestid. Det er her vi dykker ned i livet til 100-åringen. Forestillingene er nøye bearbeidet av Tor Øyvind Skeiseid og Aril Schøld. Jeg håper virkelig folk møter opp! sier hun.

Bent Høie, Pernille Haaland, Iselin Nybø, Elsa Vistnes, Tom Tvedt, Thomas Tvedt, Sivert Goa, Birger Lindanger, Aril Schøld er blant de kjente fjesene som dukker opp under tatleshowet, men det kommer også andre ukjente, innflyttere, unge og gamle.

Lørdag 10. september blir det jubileumsforestilling med mye dans og film. Det blir alt fra Lindstrøm til Straumstøyl, fra trompet til dans og kor og film, med både barn og voksne. Mannskor, kulturskolen, Ove Rocketroll og Thomas Tvedt er også blant de som skal på scenen. Radarparet Kvindesland og Skjæveland leder festkvelden.

Her kan du lese mer om arrangementene og kjøpe billetter