Tenker stadig nytt om integrering

Randaberg kommune er blant kandidatene når Bosettings- og integreringsprisen 2020 skal deles ut. Stem på Randaberg!

Det er Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) som deler ut prisen til 1 av 6 nominerte kommuner. I tillegg til Randaberg, er Asker, Gjøvik, Sunndal, Tromsø og Voss nominert.

Her kan du stemme på Randaberg

Prisen deles ut 4. mai
    Blant de 3 finalistene med flest stemmer, kårer IMDi en vinner. Du kan stemme på din favoritt fram til 17. april kl. 12.00. Bosettings- og integreringsprisen 2020 deles ut på IMDi sin årskonferanse i Oslo, 4. mai.

Her kan du se nominasjonsfilmen laget om Randaberg:

På IMDi sin nettside kan du lese mer om nominasjon

- Tenker stadig nytt om innvandrere
    IMDi skriver dette om Randaberg: - De har bosatt flyktninger i en årrekke, og tenker stadig nytt om kvalifisering av innvandrere. Kommunen ser bosetting og integrering i sammenheng og har et godt arbeidsrettet introduksjonsprogram hvor flyktninger kan prøve seg i arbeidslivet. Kommunen tilbyr kombinert løp med norsk og arbeidstrening, med tett oppfølging av deltaker og praksisplass i samarbeid med næringslivet. Randaberg kommune startet et nytt prosjekt i samarbeid med IKEA og Scandic Hotel høsten 2019, der målet er å bygge på og utvikle deltakernes eksisterende kompetanse etter arbeidsgivers og arbeidsmarkedets behov.