Koronavaskinering vil fra 15. mars foregå på Solbakken legesenter i Torvmyrveien 4E.

Solbakken legesenter overtar koronavaksineringen

Av: Kommunikasjon
Publisert: 06.03.2024
Fra og med 15. mars vil koronavaksineringen i kommunal regi foregå på det kommunale legesenteret, Solbakken legesenter. Det betyr at det er slutt på avtalen om vaksinering av koronavirus på apotek.

Indikasjon for vaksinering er uendret og innbyggere i risikogrupper får tilbud om gratis koronavaksine. Oppdaterte retningslinjer for hvem som anbefales å ta en oppfriskningsdose med koronavaksine finner du på fhi.no. (Folkehelseinstituttets hjemmeside)

Vaksinering for alle over 12 år på Solbakken legesenter
Vaksinering for alle over 12 år vil fra 15. mars foregå på Solbakken legesenter. Til å begynne med vil vaksinering foregå en gang per uke. Dersom behov vil det økes.

• Solbakken legesenter, Torvmyrveien 4E
  • Drop in-, tirsdager kl 14.30-15.30. (Innbyggere skal henvende seg i luken for å bli registrert.)

Vaksinering av barn på helsestasjonen
Dersom det er behov for koronavaksine for mindreårige må dette koordineres med helsestasjonen som før. Dersom det er tvil om indikasjon for eksempel for mindreårige må en eventuelt ta kontakt med fastlege for avklaring. Les mer om hvordan du bestiller time til barn her.