Ordførar Jarle Bø klippet båndet og stod for den offisielle åpningen av Solbakken legesenter i Torvmyrveien 4D.

Solbakken legesenter offisielt åpnet

Av: Kommunikasjon
Publisert: 03.01.2024
Ordfører Jarle Bø klippet onsdag båndet som åpnet det nye kommunale legesenteret på Vardheim.

— Dette har vi gledet oss mye til. Det er veldig kjekt å få lov til å åpne et kommunalt legesenter. Det har tatt litt tid, men ting som skal bli bra skal ta skikkelig lang tid å få ferdig, sa ordfører Jarle Bø i sin hilsningstale.

— Det nye legesenteret skal gjøre at vi blir enda flinkere til å samarbeide på tvers og til å samarbeide bedre med de andre legekontorene. Slik sett blir Solbakken legesenter et kjempegodt tilbud til innbyggerne i Randaberg, sa ordføreren.

Først ute i distriktet
— Solbakken legesenter er faktisk det første kommunale legesenteret som blir åpnet i vårt distrikt, kunne kommunalsjef Elisabeth Sortland Sande fra Helse og velferd fortelle under åpningsseremonien.

Hun la til:

— Jeg tror vi kan si at vi ikke blir den siste kommunen som gjør dette. Det vil komme mange kommunale legesenter etter oss i framtida. Men det er veldig kjekt å kunne si at vi er først ute av de omkringliggende kommunene.

Bildet: Her er de ansatte du kan møte ved legesenteret, fra venstre Solveig Bjørgengen, legesekretær, Ingebjørg Sanne, lege, Stanko Matic, lege, Ida Larsen Matic, lege, og Synnøve Hiim, legesekretær.

Bildet: Her er de ansatte du kan møte ved legesenteret, fra venstre legesekretær Solveig Bjørgengen, videre legene Ingebjørg Sanne, Stanko Matic og Ina Larsen Matic. Helt til høyre står legesekretær Synnøve Hiim.

Sent og tidlig
For å få det kommunale legesenteret på plass, har kommunalt ansatte vært engasjert sent og tidlig, ferier og fridager.

— I tillegg til kommunalt ansatte, har de ansatte på legesenteret; Stanko, Ina, Synnøve, Solveig og Ingebjørg, lagt ned ufattelig mange arbeidstimer, både med planlegging og innkjøp. Det er et imponerende antall dugnadstimer som er lagt ned for at dette skulle bli en realitet. På vegne av kommunen vil jeg i dag si tusen takk for den innsatsen dere har lagt ned for at dette faktisk kan bli mulig, avsluttet Elisabeth Sortland Sande.

Gir bedre samarbeid
Nestoren blant legene på legesenteret, Stanko Matic, mente at et kommunalt legesenter gir et helt annet grunnlag og bedre forutsetninger for samarbeid med andre fagfolk i kommunen. Dette var noe han og de øvrige ansatte på legekontoret gledet seg til.

— Jeg er full av lovord overfor de kommunalt ansatte som har bidratt til å få legesenteret opp og gå. Veldig mange har bidratt, jeg takker alle sammen, sa Matic.

Her kan du lese mer om Solbakken legesenter, og de andre legesentrene i kommunen