Illustrasjonsfoto. Skilt på dører i inngangspartiet til det nye Solbakken legesenter.

Snart åpner Solbakken legesenter på Vardheim

Av: Kommunikasjon
Publisert: 14.12.2023
Det nye kommunale legesenteret, Solbakken legesenter, er snart klart for å ta imot pasienter.

— Vi åpner dørene for pasientene våre senest onsdag 27. desember, kunngjør lege Ina Larsen Matic, som i samarbeid med faren, Stanko Matic, flytter fastlegepraksisen til nyoppussede lokaler på Vardheim.

Det nye legesenteret erstatter de tidligere DPS-lokalene i Torvmyrveien 4E, som ble ledig etter at Helse Stavanger i 2021 flyttet sin psykiatriske poliklinikk til et annet lokale i Randaberg sentrum.

— Selv om det har vært noen innkjøringsproblemer, forsikrer Ina Larsen Matic om at de tar den tiden som trengs for å få journalsystemet og andre nødvendigheter på plass før de åpner dørene.

Offisiell åpning av Solbakken legesenter med snorklipping og det hele blir på nyåret, forteller kommuneoverlege Therese-Mari Nybø Lindal i Randaberg kommune.

Bildet: Solbakken legesenter ligger i første etasje i Torvmyrveien 4E, som også huser Solbakken sykehjem i 2. etasje.

Bildet: Solbakken legesenter ligger i første etasje i Torvmyrveien 4E, et bygg som også huser Solbakken sykehjem i andre etasje. Parkering til legesenteret er på sørsiden av Torvmyrveien.

To leger skal bli tre
— Foreløpig skal det jobbe to leger ved legesenteret, far og datter Matic. En ny legestilling er imidlertid lyst ut. Vi håper å få ansatt lege i denne nye stillingen så snart som mulig, sier Therese-Mari Nybø Lindal.

Åpningstiden i legesenteret vil være fra klokka 8 til 15.30 på hverdagene, med egne telefontider som blir kunngjort når åpningsdagen nærmer seg.

— Pasientene våre holdes hele tiden underrettet om når legekontoret starter opp. De får derfor nødvendig informasjon og blir ivaretatt på best mulig måte før vi starter opp i de nye lokalene i Randaberg sentrum, avslutter Ina Larsen Matic.