"Skriv til oss" for sosiale tjenester

Som en konsekvens av koronapandemien, åpnet NAV 2. april en ny digital løsning for brukere av sosiale tjenester.

Innhold

    Pandemien gjør at flere har behov for å kontakte NAV om sosiale tjenester. Samtidig har mange kontor begrenset fysisk tilgjengelighet. 

    For å gi brukere av kommunale tjenester en utvidet mulighet til å komme i kontakt med NAV under koronakrisen, åpnet de rett før påske en ny "Skriv til oss" dialogløsning. 

    Den digitale løsningen er i første omgang tilgjengelig fram til 30. juni i år, og kommer i tillegg til digital søknad om økonomisk sosialhjelp.

    - Personer med behov for sosiale tjenester har tidligere ikke hatt noen digitale dialogløsninger for å komme i kontakt med NAV om egen sak, opplyser Kel Tighe, leder for NAV Randaberg og Kvitsøy.

    - Løsningen erstatter ikke muligheten for henvendelser per telefon og nettprat, eller mulighet for personlig oppmøte på NAV-kontoret. Den er et supplement til eksisterende kanaler, og skal være til hjelp for brukere i en akutt situasjon, som har sendt søknad og venter på svar, sier Kel Tighe.

    Brukerne finner dialogmuligheten ved å logge seg inn på nav.no

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?