"Skriv til oss" for sosiale tjenester
Innhold
Pandemien gjør at flere har behov for å kontakte NAV om sosiale tjenester. Samtidig har mange kontor begrenset fysisk tilgjengelighet.
For å gi brukere av kommunale tjenester en utvidet mulighet til å komme i kontakt med NAV under koronakrisen, åpnet de rett før påske en ny "Skriv til oss" dialogløsning.
Den digitale løsningen er i første omgang tilgjengelig fram til 30. juni i år, og kommer i tillegg til digital søknad om økonomisk sosialhjelp.
- Personer med behov for sosiale tjenester har tidligere ikke hatt noen digitale dialogløsninger for å komme i kontakt med NAV om egen sak, opplyser Kel Tighe, leder for NAV Randaberg og Kvitsøy.
- Løsningen erstatter ikke muligheten for henvendelser per telefon og nettprat, eller mulighet for personlig oppmøte på NAV-kontoret. Den er et supplement til eksisterende kanaler, og skal være til hjelp for brukere i en akutt situasjon, som har sendt søknad og venter på svar, sier Kel Tighe.
Brukerne finner dialogmuligheten ved å logge seg inn på nav.no
Fant du det du lette etter?
Hva forsøkte du å finne?