Illustrasjonsfoto elever med pc på skolen.

Samarbeid om digitale læremidler og verktøy for skolene på Nord-Jæren

Av: Kommunikasjon
Publisert: 12.08.2022
Det svenske IT-selskapet Skolon har inngått kontrakt med Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg kommune om bruk og kjøp av digitale læremidler og skoleverktøy.

— Avtalen omfatter 36 000 brukerlisenser til lærere og elever i Skolon-plattformen, samt mulighet til å kjøpe digitale læremidler og skoleverktøy for grunnskolene i de fire kommunene, opplyser selskapet i en pressemelding.

Kontrakten kommer på rundt 20 millioner kroner årlig, og gjelder fra august i år.

Dette er Skolon

Skolon er et svensk SaaS-selskap (Software as a Service) som utvikler en digital plattform til skoler, og samler alle digitale verktøy og læremidler fra ulike leverandører på ett sted. Skolene får digitale skoleverktøy til å fungere i klasserommet, og selskapets plattform gjør det enkelt og trygt å arbeide digitalt i skolen. Selskapets kunder er først og fremst kommunale og private skoleledere i Sverige og Norge.