Informasjon om renovasjonen i julen

Renovasjonen i julen

Av: Kommunikasjon
Publisert: 19.12.2022
Husk at innpakningspapiret til julegavene skal kastes i restavfallet. Vær også obs på noen små endringer i kjørerutene i julehøytiden.

Uke 51 (19.12-25.12)
Vanlige tømmedager

Uke 52 (26.12-01.01)
mandag: 2. juledag
tirsdag: Rute 1+2
onsdag: Rute 3
torsdag: Rute 4
fredag:  Rute 5

Dunkene skal være satt ut til kl. 06.00 på tømmedag.

Her finner du tømmekalenderen for 2023

Julepapir og rester fra fyrverkeri
Glanset gavepapir og rester fra fyrverkeri er restavfall. Har du ikke plass til dette i dunken, kan du sette ut en ekstra sekk ved siden av restavfallet og renovatørene vil ta det med på tømmingen i uke 1.

Juletre
I uke 2 henter renovatørene juletrær. Trærne skal settes ved siden av og ikke oppi bossbeholderen. Trærne bør være hele.

Poser for matavfall og ekstrasekker
Det blir ikke lengre delt ut tømmekalender og poser for matavfall. Disse kan hentes gratis på Servicetorget eller biblioteket. Her kan du også kjøpe ekstrasekker for restavfall og hageavfall (fra og med juni blir det egen dunk for hageavfall) Sekkene leverer du samtidig med ordinær tømming av den aktuelle avfallstypen.

Vanskelig å huske hvilken dunk som tømmes når?
Bruk tømmeappen “Min renovasjon” for å enklere følge med på når søppeldunkene skal tømmes. I appen kan du legge inn påminnelse om å sette ut dunken, melde om manglende tømming, bestilling/bytting/endring av dunk og se hvor de ulike miljøstasjonene er plassert.

Ny oppdatert versjon av “Min renovasjon”
Appen har nylig kommet med en oppdatert versjon utviklet av norkart, husk å oppgradere for at du fremdeles skal få varslinger.

I den nye oppdateringen har MinRenovasjon blitt helt ny på en ny teknisk plattform utviklet av norkart, i denne evesjonen får du:
- Nytt brukergrensesnitt
- Forbedring av varslingstjenesten og adressesøk
- Sorteringsinformasjon fra Sortere.no

Her kan du laste ned appen: