Informasjon om renovasjonen i jula.

Renovasjonen i jula

Av: Kommunikasjon
Publisert: 19.12.2023
Tømmedager i julen, tømmekalender og mer informasjon fra renovasjonen finner du under:

Tømmedager:

Uke 52 - Matavfall

• onsdag 27. desember: Rute 1+2
  • torsdag 28. desember: Rute 3+4
  • fredag 29. desember: Rute 5

Uke 1 - Restavfall (og evt. ekstra sekk med julepapir/fyrverkeri)

• tirsdag 2. januar: Rute 1+2
  • onsdag 3. januar: Rute 3
  • torsdag 4. januar: Rute 4
  • fredag 5.januar: Rute 5

Ny tømmekalender for 2024

Tømmekalender 2024 (PDF)

Juletre
I uke 3 henter renovatørene juletrær sammen med hageavfallet. Trærne skal settes ved siden av og ikke oppi bossbeholderen. Trærne bør være hele. For de som bruker nedgravde bossløsning kan trærne settes ved siden av stasjonen.

Julepapir og rester fra fyrverkeri
Glanset gavepapir og rester fra fyrverkeri er restavfall. Har du ikke plass til dette i dunken, kan du sette ut en ekstra sekk ved siden av restavfallet og renovatørene vil ta det med på tømmingen
i uke 1.

Poser for matavfall og ekstrasekker
Det blir ikke delt ut tømmekalender og poser for matavfall. Disse kan hentes gratis på Servicetorget eller biblioteket når du har behov for flere, hele året. Du kan også kjøpe ekstrasekker for restavfall. Ekstrasekken settes frem ved tømming av restavfall.

Vanskelig å huske hvilken dunk som tømmes når?
Bruk tømmeappen “Min renovasjon” for å enklere følge med på når søppeldunkene skal tømmes. I appen kan du legge inn påminnelse om å sette ut dunken, melde om manglende tømming, bestilling/bytting/endring av dunk og se hvor de ulike returpunktene i kommunen befinner seg.

For mer informasjon om renovasjonen sjekk vår hjemmeside.