Presentasjon av mulighetsstudiene for sentrum

Tirsdag 14. januar presenterte arkitektkontorene 3RW og KAP mulighetsstudier for Randaberg sentrum foran en fullsatt kommunestyresal.

Både politikere, innbyggere og andre interesserte var invitert til folkemøtet for å få høre om hva som er mulig i Randaberg sentrum.

Mulighetsstudier for Randaberg sentrum

Studiene skal være en del av kunnskapsgrunnlaget for den nye kommunedelplanen for Randaberg sentrum.

- Begge studiene er en bekreftelse på at Randaberg har vært på rett vei lenge med å følge opp planene sine. Dette betyr at vi har få feil vi må rette opp i. Vi kan derfor konsentrere oss om å videreutvikle den grønne landsbyen, sier plan- og miljøsjef Tonje Kvammen Doolan.

- Studiene gir oss inspirasjon
    Arkitektene la vekt på at planleggingen må være langsiktige, samtidig som de bekreftet at strategiene som er vedtatt i den nye kommuneplanen både er fornuftige og riktige.

- Mulighetsstudiene gir innspill og inspirasjon til grep som vi kan ta for å gjøre et godt sentrum enda bedre, sier Tonje Kvammen Doolan.

Etter presentasjonene var det anledning for publikum å stille spørsmål til foredragsholderne, komme med innspill og ønsker. Randaberg kommune takker alle innbyggere som tok seg tid til å delta i møtet og i dialogen.