På den første dagen i det nye året inviterer ordfører Jarle Bø til nyttårsmottakelse. Her fra mottakelsen 1. januar 2023, der han blant annet delte ut heder til spillerne på Randaberg sitt damelag i volleyball.

Nyttårsfeiringen i Randaberg kommune

Av: Kommunikasjon
Publisert: 29.12.2023
Velkommen til felles fyrverkeri og til ordførerens nyttårsmottakelse i Varen kulturscene første nyttårsdag.

Felles fyrverkeri

Nyttårsaften, midnatt:
Alle kommunens innbyggere inviteres til flott fyrverkeri i sentrum for å feire inngangen til det nye året. Fyrverkeriet skytes opp fra Varen. Deler av området blir stengt for ferdsel.

Ordførerens nyttårsmottakelse

1. januar 2024 kl. 15.00:
Ordfører Jarle Bø ønsker alle hjertelig velkommen til nyttårsmottakelse på Varen kulturscene 1. nyttårsdag. Dørene åpner kl. 14.30. Programmet starter kl. 15.00. Det blir utdeling av kulturpris, pensjonistpris, kulturstipend, årets bedrift og heder for kulturprestasjoner. Videre er det kulturinnslag ved Randaberg kulturskole, Christer Knutsen, Randaberg Mannskor og Randaberg Yngre Mannskor.

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Enkel bevertning.

Privat oppskyting av fyrverkeri

Vi minner om forbudssoner for oppskyting av private nyttårsraketter i Randaberg sentrum.

politivedtektene for Randaberg kommune, § 5, står det:

"Privat oppskyting av raketter i kl. 2 og 3 i Randaberg sentrum er forbudt. Forbudssonen avgrenses til Visteveien i vest. Grensen løper videre langs ytterkanten av bebyggelsen nord for Bøveien (Valahaug), langs Tungenesveien, nord for bebyggelse i Varen, langs Torvmyrveien til og med sentralidrettsanlegget og sørover til Ryggveien. Grensen følger Ryggveien, og deretter langs bebyggelse vest for Hareveien og Erik Aanestads vei".

Utenom forbudssona er det tillatt å skyte opp fyrverkeri nyttårsaften mellom kl. 18.00 og 02.00.

Kart over forbudssone i sentrum.

Kart over forbudssone for oppskyting av fyrverkeri i sentrum.