Bente Monica Reilstad er ny folkehelsekoordinator i Randaberg kommune.

Nytilsatt folkehelsekoordinator

Av: Kommunikasjon
Publisert: 01.08.2023
Tirsdag 1. august startet Bente Monica Reilstad (53) i sin nye rolle som folkehelsekoordinator i Randaberg kommune.

Den n​​​​​ytilsatte folkehelsekoordinatoren er klar til å styrke folkehelsearbeidet i Randaberg kommune. Med en bakgrunn som fagkoordinator for barn og unge siden 2014, tar hun med seg verdifull erfaring inn i den nye stillingen.

Som bindeledd mellom ulike instanser som driver folkehelsearbeid i kommunen, blir Reilstad en sentral aktør i arbeidet med å fremme sunnhet og trivsel blant innbyggerne.

— Jeg gleder meg til å ta fatt på alt det spennende som ligger i stillingen som folkehelsekoordinator. Mye av det jeg har jobbet med tidligere som fagkoordinator i Oppvekst er relevant for godt folkehelsearbeid. Disse erfaringene tar jeg med meg inn i jobben, forteller Bente Monica Reilstad entusiastisk.

Den erfarne folkehelsekoordinatoren har overtatt stillingen etter Anne Grødem, som gikk av med pensjon rett før sommerferien. Reilstads oppgave blir å bygge videre på Grødems arbeid, og sørge for kontinuitet i kommunens satsning på forebygging og folkehelse.

Stillingen som folkehelsekoordinator er plassert i Planavdelingen i Randaberg kommune, som gir henne en sentral rolle i samordning av folkehelsearbeidet i kommunen.

— Nå får jeg bruke de første dagene til å sette meg inn i arbeidet denne nye stillingen innebærer. Dette blir spennende. Jeg får fortsette det gode arbeidet som Anne Grødem har startet. I Randaberg kommune er vi opptatt av å prioritere forebygging og folkehelse for å skape best mulig livskvalitet for befolkningen vår, sier Reilstad.

I tillegg til sin 70 prosent stilling som folkehelsekoordinator, vil Bente Monica Reilstad jobbe 30 prosent i Randaberg familieteam i Oppvekst fram til årsskiftet.

Les mer i Folkehelseoversikten
Folkehelse er et sentralt tema for Randaberg kommune, og for de som er interessert i å lære mer om status og utfordringer knyttet til folkehelsen i kommunen, kan du lese mer i folkehelseoversikten, en oversikt som blir revidert hvert fjerde år.