​​​​​​​Gro Tuxen Steingildra går inn som fungerende personalsjef ut 2024.

Randaberg kommune har ny fungerende personalsjef

Av: Kommunikasjon
Publisert: 27.10.2023
​​​​​​​Gro Tuxen Steingildra går inn som fungerende personalsjef fra 27. oktober 2023 og ut 2024.

HR/personalrådgiver Gro Tuxen Steingildra tar over for kommunalsjef Aina Frankrig ut 2024.

— Jeg gleder meg og er spent på denne muligheten som blir gitt meg som fungerende personalsjef, sier Gro.

— Dette blir spennende for mange, og jeg ønsker Gro lykke til i nye rollen, sier kommunedirektøren Anne Berit Berge Ims.

Godt samarbeid

Gro forteller at hun som personalrådgiver har jobbet tett sammen med personalsjef Aina Frankrig i flere ulike saker.

— Dette har gitt meg kunnskap og innsikt i mange av de oppgavene og ansvarsområdene som følger med stillingen. Det vil selvfølgelig også bli nye oppgaver og utfordringer, men jeg føler meg utrolig heldig som har et fantastisk team ved min side. Deres støtte og kompetanse gjør at jeg ser frem til å ta fatt på de nye utfordringene som venter som personalsjef.

Les mer om Gro Tuxen Steingildra

Hun har jobbet som personalrådgiver siden juni 2021, og hadde overordnet ansvar for organisasjons- og lederutvikling, partssamarbeid og forhandlinger, systemansvarlig for blant annet Visma, i tillegg til ordinære oppgaver for HR/ personalrådgivere.

Før Gro begynte på Randaberg kommune jobbet hun som seniorkonsulent ved Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning ved Universitetet i Stavanger UiS.

Gro har blant annet pedagogisk utdanning og en master i ledelse.