Mandag 28. november kl. 18.00 inviteres det til et åpent møte på Frivillighetens hus for å finne ut nøyaktig hva ungdommen vil ha, hvor de vil ha det, når og hvordan.

Krafttak for ungdommen

Av: Kommunikasjon
Publisert: 17.11.2022
Har du et brennende engasjement for ungdomsmiljøet? Da inviterer vi deg til å bli med på et krafttak for ungdommen i den grønne landsbyen!

Det er satt i gang en rekke aktiviteter i Randaberg, som skal resultere i et nytt, bredere og bedre tilbud til ungdommen i kommunen.

I dette arbeidet har Frivilligsentral en sentral og koordinerende rolle, i et samarbeid på tvers i landsbyen, mellom personer fra ulike av sektorer, miljøer og organisasjoner. Kommunen, idretten, næringslivet, menighetene, politikere, ungdommen selv og frivillige lag og foreninger deltar allerede i dette samarbeidet.

Likevel, det er noen som faller utenfor disse aktivitetene.

— En bredt sammensatt prosjektgruppe skal komme frem til et rammeverk, som vi håper så snart som mulig kan fylles med innhold, av ungdommene selv og ikke minst av engasjerte innbyggere, sier daglig leder ved Frivilligsentralen i Randaberg, Morten Kvanvik Rønne.

Prosjektgruppen jobber sammen med ungdommer, for å finne ut nøyaktig hva de vil ha, hvor de vil ha det, når og hvordan.

— Vi skal skape noe for de vi ikke ser så mye til på fotballen, i korpset eller hos menighetene. Kort sagt de som ikke finner tilhørighet i de eksisterende tilbudene, og som bare vil ha et sted å være, sier Bente Monica Reilstad, fagkoordinator barn og unge i Randaberg kommune.

Vi er avhengig av frivillige.

— Budskapet vårt nå er at ungdommene trenger deg. Du er en ressurs, og kan være med og forme fremtidens tilbud for ungdomsmiljøet i kommunen. Dersom du er interessert i, nysgjerrig på, engasjert i, opptatt av, har hjerte for, eller er misfornøyd med ungdomstilbudet, da vil vi ha deg med, oppfordrer Morten Kvanvik Rønne og Bente Monica Reilstad.

— Kanskje du vil bli natteravn? Kanskje du kunne tenke deg å være vertskap på et nytt sted for ungdom? Eller har du en annen idé.

Mandag 28. november kl. 18.00 inviteres det til åpent møte på Frivillighetens hus.

Alle interesserte kan melde seg i dette skjemaet