Koronasmitte blant ungdom - passasjerer på buss nr. 10 må være observante

Publisert: 22.11.2020
Kommuneoverlegen har tidligere etterlyst ungdommer som deltok på en fest på Grødem lørdag kveld. Nå blir passasjerer som tok rute 10 lørdag kveld bedt om å være oppmerksom på eventuell smitte.

Én av deltakerne på ungdomsfesten testet søndag postivt med covid-19.

Personen som var smittet tok lørdag 21. november, mellom kl. 19 og 20, bussrute 10 fra Jokerbutikken i Stavanger sentrum (Kannik) til Øvre Grødem.

Rute 10 går fra Breiavatnet i Stavanger sentrum til Randaberg, og videre til Sokn og Rennesøy.

- Personer som tok bussen samtidig med den smittede, må være oppmerksom på om de utvikler luftveissymptomer og samtidig ha lav terksel for å teste seg, sier kommuneoverlege Ole Bernt Lenning.

----

Deltakerne på festen var fra 14 til 16 år, og blant disse var det flere 10. klassinger. Ungdommene på festen kom fra Stavanger, Sandnes og Randaberg. 12 personer er allerede satt i karantene.

- Ungdommer som har vært på denne festen må ta kontakt med vårt smittesporingsteam eller rektor på skolen, opplyser kommuneoverlege Ole Bernt Lenning.

- Ungdommene som var på festen skal i utgangspunktet i karantene og ikke møte på skolen mandag morgen.