Illustrasjonsbilde logo.

Kontroll på oljelekkasjen i Mekjarvik

Av: Kommunikasjon
Publisert: 10.12.2023
Søndag kveld opplyser Teknisk drift i Randaberg kommune at det er kontroll på oljelekkasjen i området ved Mekjarvik fergekai.

— Vi har kontroll på oljelekkasjen som oppstod fredag kveld, men det vil fortsatt ligge lenser ute i sjøen for å samle opp det som kan sige ut i sjøen, opplyser Idar Kolnes Goa, leder for Teknisk drift i Randaberg kommune.

Mannskaper fra Rogaland brann og redning, Kystverket og Randaberg kommune har siden fredag kveld jobbet med kildesporing og oppsamling av oljen som har lekket ut i sjøen like ved fergekaien.

— Vi kommer fortsatt til å arbeide med å klarlegge årsaken til oljesølet, samtidig som vi starter opprydding og rensing i området i neste uke, sier Idar Kolnes Goa.