Hans Majestet Kongen og Hennes Majestet Dronningen besøker Randaberg onsdag 29. mai 2024. (Foto: Det kongelige hoff).

Kongeparet besøker Randaberg 29. mai 2024

Av: Kommunikasjon
Publisert: 08.01.2024
Hans Majestet Kongen og Hennes Majestet Dronningen legger ut på ny fylkestur fra 26. til 30. mai 2024. I Rogaland besøker kongeparet kommunene Lund, Randaberg og Vindafjord.

Fylkesturen starter i Froland kommune i Agder søndag 26. mai, og Åseral kommune får besøk mandag. Tirsdag går reisen videre til Rogaland og Lund kommune.

Onsdag 29. mai ankommer kong Harald og dronning Sonja Randaberg kommune.

Fylkesbesøket avsluttes torsdag 30. mai med et besøk til Vindafjord kommune. Kongeparet besøker fem kommuner de tidligere ikke har besøkt offisielt i Agder og Rogaland.

— Dette blir knallkjekt. Både kongen og dronningen betyr svært mye for mange i Randaberg kommune. Vi er derfor svært opptatt av å lage til en kjekk dag for kongeparet i mai, sier ordfører Jarle Bø om besøket.

— Det er stort at kongeparet reiser på offisielt besøk til vår kommune.

Randaberg har venta på han
— Harald er folkekongen, som betyr veldig mye for oss alle. Vi har venta på han, og ønsker derfor å vise fram Randaberg på beste måte. Randaberg er først og fremst mennesker. Vi vil involvere bredt, og er opptatt av at flest mulig skal kunne ta del i besøket, sier Jarle Bø.

Ordføreren legger til at det er planer om å lage til en egen kongeuke i forbindelse med kongeparets tur til den grønne landsbyen.

Fullt program for selve dagen vil bli publisert når alt er klart og det nærmer seg 29. mai.