Kommunene på Nord-Jæren går til trinn 2 i den nasjonale gjenåpningsplanen

Publisert: 25.05.2021
Ordførerne i Stavanger, Randaberg, Sola og Sandnes har tirsdag bestemt at kommunene blir med på overgang til trinn 2 i den nasjonale gjenåpningsplanen fra og med torsdag 27. mai.

Ordførerne understreker viktigheten av å etterleve nasjonale smittevernregler og anbefalinger.

- Smittesituasjonen på Nord-Jæren er i øyeblikket under kontroll. Vi følger derfor de nasjonale retningslinjene. Men vi opprettholder anbefalingen om bruk av munnbind i taxi, på offentlig transport og på steder der det ikke er mulig å holde avstandskravet, sier Kari Nessa Nordtun, Tom Henning Slethei, Jarle Bø og Stanley Wirak.

De videregående skolene i de fire kommunene fortsetter på gult nivå til og med fredag 4. juni.

Forskrift om meldeplikt for arrangementer videreføres ut juni, men bare for arrangement med over 20 deltakere.