Under ordførerens nyttårsmottakelse blir det hvert år delt ut heder til enkeltpersoner eller lag fra Randaberg som har gjort en enestående innsats. Her er ordfører Jarle Bø på scenen på Varen kulturscene sammen med Randaberg sitt damelag i volleyball.

Kommunal påskjønning for kulturprestasjoner i 2023

Av: Kommunikasjon
Publisert: 16.11.2023
Randaberg kommune ønsker tilbakemelding på kandidater som skal hedres for sine kulturprestasjoner. Frist for å melde inn kandidater er 10. desember.

Dette er kriteriene som gjelder:

• Kommunens hederstegn kan tildeles enkeltpersoner eller lag fra Randaberg som har vunnet eller tatt medalje i offisielt Norgesmesterskap, Nordisk mesterskap, eller deltatt i Europamesterskap, Verdensmesterskap eller Olympiade som representant for Norge.
  • Kommunal påskjønning kan også gis til enkeltpersoner eller lag som har oppnådd offisielle allmennkulturelle prestasjoner med nasjonal eller internasjonal anerkjennelse.

Individuelle utøvere blir hedret i hjemkommunen selv om disse tilhører klubber eller lag i andre kommuner. Deltakere i lagidretter hedres i lagets hjemkommune.

Meld inn kandidater på e-post til ingunn.moa@randaberg.kommune.no innen 10. desember.