Før skolestart er det ekstra viktig at du klipper hekk og busker ved eiendommen din.

Klipp trær og busker

Av: Kommunikasjon
Publisert: 05.08.2024

God sikt er en forutsetning for at du kan se gående og syklende som krysser avkjørselen din.

— Vi observerer mye hekk og vegetasjon som vokser inn i vegbanen og hindrer sikt i kryss, sier Heidi Høyland Tjelta for parkavdelingen, Teknisk drift. Vi håper derfor at du gjennomfører nødvendige tiltak på hekk og busker nå før skolestart, slik at alle kan gå, sykle og kjøre trygt forbi din eiendom.

Husk at ved kryss og andre steder der sikten er viktig, skal hekk og busker ikke være høyere enn en halv meter.

Les mer om regelverket på Statens vegvesen sine sider.

Du kan kvitte deg med greiner og hekkeklipp gratis på Teknisk drift sitt utelager.

Randaberg kommune tar imot hageavfall, helt gratis, lørdag 24. august mellom kl. 09.00 og 13.00 på Teknisk drift sitt utelager i Vistestølen 3 (se kart under).