Kunden må oprette ny avtalegiro da kommunen har byttet KID nummer.

Bytte av KID-nummer i kommunen

Av: kommunikasjon
Publisert: 03.05.2024
Kommunen bytter KID-nummer og det medfører at kunder som har avtalegiro vil motta neste faktura på papir.

Hva må de med avtalegiro gjøre?
De som har avtalegiro vil ved neste utsendelse av faktura få denne som papirpost, den må da legges inn som avtalegiro på nytt med riktig KID nummer.

OBS! Det nye KID-nummeret virker ikke før onsdag 15. mai.

• Noter ned KID-nummer du har fått på den nye fakturaen. Dette finner du på den siste regningen du har mottatt. Logg deg inn i nettbanken, finn frem til AvtaleGiro og eFaktura. Når du registrerer avtalen(e) må du registrere det nye KID-nummeret.
  • Bruker du ikke nettbank må du kontakte banken slik at de kan opprette ny avtalegiro for deg.
  • Dersom du ønsker å se hva fakturaen gjelder må du opprette Avtalegiro med e-faktura, da kan du til enhver tid se fakturaene i nettbanken din, og skrive dem ut ved behov.

Hva er KID-nummer?
KID står for kundeidentifikasjon, og er et nummer som blir brukt ved betaling av fakturaer i Norge. Nummeret er unikt for hver faktura, og identifiserer kunden og kravet som blir betalt.

Vi beklager denne ulempen.