Kommunedirektør Anne Berit Berge Ims og ordfører Jarle Bø.

Julehilsen 2023

Av: Kommunikasjon
Publisert: 15.12.2023
Julehilsen fra kommunedirektør Anne Berit Berge Ims og ordfører Jarle Bø:

Julefreden begynner å senke seg selv om det er litt igjen før vi er helt i mål. Julebaksten har hverken Jarle eller jeg begynt på – eller tenkt å begynne på, men det blir jul i år også.😉 Julaften hjemme hos Jarle på Bø blir sammen med storfamilien med pinnekjøtt og kortreiste gulerøtter. For min del blir det å glede seg til at alle ungdommene kommer hjem til jul og fyller huset med lange frokoster og gode samtaler.

Julebilde i år er fra Myrå barnehage sitt nissetog fra barnehagen bort til Randaberghallen. Et langt nissetog med forventningsfulle unger og foreldre på leting etter julenissen. Jarle og jeg ble invitert til å være med å gå nissetog en tidlig morgen og ble et herlig desember-minne fra en hvitkledd og kald morgen i den grønne landsbyen. Ikke ofte Jarle leter etter julenissen med ordførerkjede på, men «du må ha på smykke» som en av ungene sa det. 😉

Nå sitter vi her på kommunehuset etter siste kommunestyremøte i år. Et år til ettertanke. Randaberg kommune har fått et nytt kommunestyre. I tillegg har vi gjennomført en hel uke med vekt på demokratiet – en demokratifestival. Dette i stor kontrast til markeringen av uavhengighetsdagen 24. august et slags syttendemaitog i Randaberg sentrum for våre nye innbyggere fra Ukraina. Demokratiet har vist seg å ikke være noe vi kan ta for gitt. Hele vårt samfunn er bygget på tillit og det er vårt felles ansvar å bygge tillit til våre folkevalgte, ledere og medarbeider – våre naboer – de rundt oss. Visjonen vår – sammen skaper vi den grønne landsbyen blir viktigere enn noen gang.

Ta derfor vare på hverandre. Samtalene rundt frokostbordet eller middagsbordet er viktige samtaler. Fortell hva vi får til, om de gode historiene – og at vi heier på hverandre. Tenk godt om hverandre.

Nå skal vi skru om på takten slik at vi alle kan ta juleferie. Så vet vi det er noen av dere som må jobbe nå i ferien. Takk til dere som er på jobb når andre har ferie.

Julehilsen og en takk for den gode jobben dere alle gjør til det beste for innbyggerne i den grønne landsbyen - fra Jarle og Anne Berit