Jordmortjenesten på app

Jordmortjenesten i Randaberg tar nå i bruk en ny app, som skal erstatte en del av de brosjyrer som gravide og småbarnsforeldre tidligere har fått på helsestasjonen.

"Helseoversikt" er navnet på den nye norske appen, som er utviklet i tett samarbeid med helsepersonell og kommunal helsetjeneste.

- Her får du helseråd og nyttige verktøy gjennom hele svangerskapet og i småbarnsfasen. Og du slipper å søke etter helseråd på internett, eller finne frem papirbrosjyrene du tidligere fikk på helsestasjonen. Alt er samlet på ett sted digitalt, opplyser jordmor Hodan Jama Ims i Randaberg kommune.

Helseoversikt kan du hente her

- I første omgang vil informasjonen til gravide være tilpasset tilbudet i Randaberg kommune. I tillegg til helsefaglige råd vil gravide også kunne finne rieteller, sparketeller og videokurs. Appen henvender seg også til de som planlegger graviditet, sier Hodan Jama Ims.

Hun forteller at helsestasjonen i Randaberg er blant de første i regionen som tar i bruk denne nye appen.

Dersom du har spørsmål om appen, eller har tips til forbedringer, kan du sende e-post til:
    HodanJamaIms@randaberg.kommune.no.

Bildet under: Jordmødrene Hodan Jama Ims (t.v.) og Ane Monica Birkeland i Randaberg kommune er glad for å kunne ta i bruk den nye appen.