Ingen nye smittetilfeller i Randaberg

Publisert: 22.03.2021
Ingen har testet positivt for covid-19 i Randaberg siden onsdag 17. mars.

- Det har heller ikke vært nye smittetilfeller i Randaberg blant nærkontaktene til selskapet med flere ungdommer i Stavanger i sist uke, opplyser kommuneoverlege Ole Bernt Lenning i Randaberg kommune.

Etter dette selskapet ble to personer fra Randaberg satt i isolasjon med smitte. Én av prøvene viste mutert covid-19-virus. Kommunen har ennå ikke fått svar på hvilken mutasjon dette er.

Flere av de som har sittet i karantene er nå ute av den, men fortsatt er 30 i karantene mens de venter på svar på tester.

- Vi har fortsatt tre personer i isolasjon og 30 i karantene etter de siste utbruddene i vår kommune. Ungdomsselskapet har medført et temmelig stort smittearbeid i Randaberg og nabokommunene, et arbeid som pågår ennå, sier Ole Bernt Lenning.

- Smittepresset er stort i regionen. Og særlig har det vært flere større smitteutbrudd i den yngre del av befolkningen i regionen, sier kommuneoverlegen.

Han ber derfor innbyggerne om å respektere og følge de nasjonale smitteverntiltakene, spesielt nå inn mot ferie og påskehøytid.

- Jeg oppfordrer folk til å ha begrenset sosial kontakt, til å møte andre utendørs og ikke ha besøk av flere enn fem gjester i tillegg til de som allerede bor sammen, sier Ole Bernt Lenning.