Velkommen til en engasjerende uke i landsbyen - om utenforskap, mangfold og integrering. (Kollasj av bilder og logoer, blant annet av deltakerne i den første demokratifestivalen. (Foto: Privat, Kristian Jacobsen, Stavanger Aftenblad, Anne Lise Norheim, NRK, Randaberg kommune)).

Mandag startet Demokratifestivalen 2023 i Randaberg

Av: Kommunikasjon
Publisert: 13.11.2023
Den første Demokratifestivalen i Randaberg arrangeres fra 13. til 17. november. Målet er å fremme dialog om lokaldemokratiet.

Festivalen blir holdt på Varen kulturscene og Randaberg folkebibliotek, og fokuserer på temaer som utenforskap, mangfold, integrering og hvordan vi kan engasjere alle deler av befolkningen.

Program Demokratifestival 2023

Kommunalsjef Tone M. Haugen oppfordrer innbyggerne til å se fremover og engasjere seg i lokaldemokratiet, og håper mange vil delta i debatter og samtaler i løpet av uken.

— Dette er den første Demokratifestivalen i Randaberg, og den tar sikte på å adressere spørsmål om hvordan en kommune skapes, hvordan man påvirker i en kommune, og hvordan man møter framtidens utfordringer.

— Vi ønsker å få innbyggerne til å se framover og til å engasjere seg mer i lokaldemokratiet. Ett år etter at Randaberg kommune feiret 100 år er det viktig å debattere hvordan vi kan påvirke i en kommune, og møte de neste 100 års utfordringer lokalt, nasjonalt og ute i resten av verden, sier Tone M. Haugen.