Hvor er din snarvei?

Randaberg kommune ønsker at flere skal gå og sykle til sine daglige gjøremål. For å legge til rette for dette har vi satt i gang et snarveiprosjekt. Målet er å skape raske forbindelser for gående og syklende.

- Det første vi skal gjøre er å registrere eksisterende og potensielle snarveier. Deretter begynner arbeidet med å planlegge, prosjektere og lage dem, sier rådgiver Liv Herdis Oftebro i Plan og miljø i Randaberg kommune.

Hva er en snarvei?
    En snarvei kan for eksempel være en forbindelse mellom boligområder, grøntområder og veier, eller forbindelser til skole og kollektivtrafikk.

- Disse forbindelsene ønsker vi å kartlegge. I tillegg ser vi på muligheten for å opparbeide nye snarveier, opplyser Liv Herdis Oftebro.

Vi trenger din hjelp
    Har du selv snarveier du bruker daglig, eller som du kjenner til i ditt nærområde? Da kan du sende inn beskrivelse og plassering, gjerne med bilde, av snarveiene. Du kan også sende inn beskrivelse av steder hvor det enkelt kan opparbeides en snarvei.

Send innspill på e-post til: post@randaberg.kommune.no.

Frist for innspill: Søndag 1. desember 2019.