Edymar Ablan Pacheco vikarierer for Morten Kvanvik Rønne i stillingen som leder for Friviiligsentralen.

Hils på vår vikar på Frivilligsentralen: Edymar Ablan Pacheco!

Av: Kommunikasjon
Publisert: 19.03.2024
Fra og med 1. mars, og ut juni er Edymar vikar ved Frivilligsentralen – som holder til på Frivillighetens hus. Edymar er vikar for Morten Kvanvik Rønne som er i pappapermisjon.

Edymar Ablan Pacheco er opprinnelig fra Venezuela, og har bodd i Norge i 12 år. Hun bor på Grødem, sammen med mann og to barn i skolealder. På fritiden liker hun å gjøre ting sammen med sine barn, da gjerne noe kreativt som å tegne, eller lage collage.

Godt i gang i arbeid med de frivillige
Edymar er i gang med sin tredje uke i vikariatet. Hun trives svært godt, og synes det er kjekt å jobbe så tett sammen med frivillige i den grønne landsbyen. Hun er spesielt fornøyd med at alle er så positive, og virkelig ønsker å hjelpe. — Det er svært givende å jobbe i et slikt miljø, sier Edymar.

— Vi er veldig glade for å ha henne som daglig leder på Frivilligsentralen! sier kommunalsjef Samfunn og Kultur Tonje Kvammen Doolan.

Ungdom i sentrum
Edymars fokus i løpet av disse fire måneder er å følge opp handlingsplan til Frivilligsentralen, som var godkjent av styret.

— Ungdommen er en prioritert målgruppe i planen. Vi ønsker å skape et sterkt og engasjert samfunn hvor de kan få verdifull erfaring, et sosialt nettverk og muligheter for personlig vekst. I tillegg gir dette oss anledning til å kjempe ensomhet, mobbing og psykiske plager, sier Edymar.

— Frivilligsentralen er en inkluderende møteplass for alle mennesker i alle aldre og bakgrunn. Alle kan her finne en mulighet til å bidra og føle seg tilhørende. Derfor er det viktig å legge grunnlaget for deltakelse allerede fra en ung alder, påpeker hun.

Bli en del av fellesskapet
For Edymar er det særlig viktig å promotere frivilligheten og rekruttere nye frivillige.

— Vi trenger flere frivillige på plass. Det er de frivillige som holder hjulene i bevegelse. Frivilligsentralen er bare en tomt bygg uten dem og det fungerer ikke uten dem, sier hun.

Har du lyst til å bli frivillig? Du kan være akkurat den vi trenger. Kom og ta en prat med Edymar på Frivilligsentralen for å gjøre dine interesser til et frivillighetstilbud.

Du kan ta kontakt her: https://www.frivilligrandaberg.no/bli-frivillig-i-randaberg.

Hva skjer på Frivilligsentralen?
Frivilligsentralen tilbyr blant annet Språkkafe, Kaffesjakk, Stamcafeen, Reparasjonscafe, Låftet (åpent ungdomstilbud) og andre aktiviteter, samt er møteplass til flere ulike foreninger.

Les mer om Frivilligsentralen, møteplasser og tjenester som de tilbyr her: https://www.frivilligrandaberg.no/