Helge Svanø er prosjektleder for helsebygg i Randaberg kommune. (Foto: Privat).

Helge Svanø er prosjektleder for helsebygg i kommunen

Av: Kommunikasjon
Publisert: 06.12.2023
​​​​​​​Randaberg kommune har sikret seg en erfaren prosjektleder for å utvikle fremtidens helsebygg. Helge Svanø (64), tidligere driftssjef ved sykehuset Hamar og Elverum, tar roret som prosjektleder for helsebygg fra 3. januar 2024.

Skal tenke de lange og fremtidsrettede tankene
— Helge Svanø sin oppgave som prosjektleder er å kartlegge behovet for omsorgsplasser i kommunen i tiden som kommer. Han skal utarbeide planer, mulighetsstudier, prosjekter og underlag, som vil forme veien mot fremtidige, moderne helsebygg, opplyser kommunalsjef Tonje Kvammen Doolan i Samfunn og kultur.

Hun understreker at Svanø sin rolle er å ruste Randaberg til å tilby innbyggerne kvalitetsfylte helsebygg, og bidra til at den grønne landsbyen er i forkant av behov når det gjelder helsebygg.

Den nye prosjektlederen er ansatt i tjenesteområdet Samfunn og kultur, og skal sitte i arbeidsfellesskap med avdeling Bygg og eiendom.