Heder for lang og tro tjeneste

Av: Ove Sveinung Tennfjord
Publisert: 30.03.2022
Onsdag ble 39 ansatte i Randaberg kommune hedret for lang og tro tjeneste.

De frammøtte fikk overrakt blomster og gode ord. Noen etter 25 års tjeneste i kommunen, andre etter å ha gått av med alderspensjon etter minst 20 år sammenhengende arbeidsforhold.

Atle Kirkesola - 44 år som lærer
Mangeårige lærer ved Goa skole, Atle Kirkesola, var den i forsamlingen med absolutt lengst fartstid. Han startet som lærervikar på Goa skole i 1977. Året etter hadde han fast jobb, og har vært der siden.

En blid Atle Kirkesola med favnen full i Varen

Bildet: En blid Atle Kirkesola med favnen full i Varen.

Seremonien i Varen Randaberg kulturscene ble ledet av ordfører Jarle Bø og kommunedirektør Tone M. Haugen, godt assistert av personalavdelingen i kommunen.

Kommunedirektør Tone M. Haugen ønsket velkommen til festen. Hun var glad for at ansatte endelig kunne samles igjen, etter to års pandemipause. Hun avsluttet sin velkomsthilsen med diktet "Slipesteinen" av Jakob Sande.

Bildet: Her blir det sjekket at blomster og fat er på plass. Fra venstre kommunedirektør Tone M. Haugen, ordfører Jarle Bø, Guro Løwèn Heradstveit og Gro Tuxen Steingildra fra personalavdelingen.

Ordfører Jarle Bø holdt tale
— Gjennom flere års arbeid i Randaberg, har dere vært med på å utvikle kommunen. Og i alle disse årene har kommunen vokst enormt. Dere har bidratt med arbeid blant barn og unge, med eldre, eller jobbet med planer i kommunen. Summen av alt dere har gjort, av alle de små ting som er gjort, er med på å gjøre Randaberg til den kommunen den er i dag, sa ordføreren.

Ordfører Jarle Bø holder tale.

Bildet: Ordfører Jarle Bø holder tale.

Disse ble hedret:

Bildet: Heder etter 25 år i kommunen. Fra venstre ordfører Jarle Bø, Mette Gro Goa, Kari Bø, Anne Lise Haugland, Oddbjørg Njå, Gunn Veggeberg, Jan-Kåre Ruud, Kari Landro Sande, Ingrid Goa Harestad, Berit Øverland, Linda Abrahamsen, Kristine Marie Årstad Odland, Janne Sæterskar Magnussen, Gunhild Vårvik Tangeland og kommunedirektør Tone M. Haugen. Ikke til stede: Astrid Severinsen.

Bildet: Heder til alderspensjonister etter minst 20 år sammenhengende tjeneste i kommunen. Fra venstre ordfører Jarle Bø, Mahpare Labriz, Helene T. Vistnes, Sigrid Olsson, Gro Handelsby, Atle Kirkesola, Wenche A. Bø, Jørn Hansen, Inger Lea, Pia Elisabeth Håland, Torill Larsen, Aud Njå, Tone Tvedt Nybø, Helene Bø, Jorunn Harestad, Astrid Vistnes, Jenny E. Nilssen, Ingrid Goa Harestad og kommunedirektør Tone M. Haugen. Ikke til stede: Eva Karin Hjelseth, Jon Roald Klausen, Ole Lotsberg, Arvid Otto Bø, Anne Vigdis Endsjø, Arild Henrik Hansen og Astrid Trevland.