Hu og hei! Illustrasjonsfoto fra akebakken i gamle Sentrum barnehage (som nå er revet).

Har du lyst til å bli lærling hos oss?

Av: Kommunikasjon
Publisert: 06.02.2024
Randaberg kommune søker nye lærlinger fra høsten 2024 i Helsefag (HFA) og Barne- og ungdomsarbeiderfaget (BUA). Søknadsfrist er 19. februar.

Oppstart for læretiden vil være i midten av august.

Les mer og søk her

Arbeidsoppgaver og praksissted
— Lærlingene tar del i de arbeidsoppgaver som naturlig hører inn under faget de har læreplass i. Sammen med veileder og instruktør lager lærlingen en plan over hvordan du skal nå kompetansemålene i læreplanen, opplyser Hanne Kopperstad, personalrådgiver og lærlingekoordinator i Randaberg kommune.

Helsefagarbeiderlærlingene har et tredelt læreløp, der de er innom to læresteder i løpet av det andre året. Lærlingene kan få praksis på sykehjem, hjemmesykepleien, dagsenteret, bolig og avlastningstjenesten, rus og psykiatri.

Barne- og ungdomsarbeiderlærlingene har praksis i barnehage, skole/skolefritidsordning og i ungdomsklubb.

— Som barne- og ungdomsarbeiderlærling hos oss får du læretid i hele spennet fra 1 til 16 år, sier Hanne Kopperstad.

Kvalifikasjoner er bestått VG1 og VG2. Personlig egnethet vil være avgjørende.

Kontaktinformasjon:
Hanne Kopperstad, personalrådgiver/lærlingekoordinator.