Anna-Maria Oanes er Goa skoles nye rektor. (Foto: Tollef Jacobsen, Bygdebladet).

Anna-Maria Oanes er ny rektor ved Goa skole

Av: Kommunikasjon
Publisert: 01.11.2023
Anna-Maria Oanes tar over for Per Sigurd Bethuelsen, som var fungerende rektor etter at Hilde Hesby sluttet i stillingen før sommeren.

Anna-Maria begynte som rektor på Goa skole onsdag 1. november.

– Jeg gleder meg veldig til å starte opp på Goa, bli kjent med både elever, ansatte og foresatte og til å bli en del av laget på Randaberg. Som ansatt i barnehage og skole betyr man mye for mange. Jeg er både takknemlig og ydmyk for å ha fått denne muligheten. Vi har en viktig rolle i å utjevne sosiale forskjeller og gi alle like muligheter, sa hun til Bygdebladet, og la til:

– Mitt mål med barna er at de skal bli bra voksne. I det lange løp er målet mitt at elevene våre skal fullføre videregående skole og bli bra voksne.

Anna Maria Oanes er Goa skoles ny rektor - foto av Tollef Jacobsen - Bygdebladet

Bildet: Anna-Maria har en mastergrad fra Handelshøyskolen BI. (Foto: Tollef Jacobsen, Bygdebladet).

Hvem er Anna-Maria Oanes?

Tidligere har Anna-Maria blant annet jobbet som rektor på Nordre Strand oppvekstsenter, avdelingsleder på Jåtten skole, undervisningsinspektør på Røyneberg skole og vært kontaktlærer på Kvaleberg skole.

Anna-Maria har en mastergrad i Executive Master of Management med spesialisering i skoleledelse fra Handelshøyskolen BI.